امامزاده سیّد زین العابدین(ع) شهر سنخواست

آستان مقدس امامزاده زین العابدین(ع)نگین فیروزه ای شهر سنخواست

امامزاده سیّد زین العابدین(ع) شهر سنخواست

آستان مقدس امامزاده زین العابدین(ع)نگین فیروزه ای شهر سنخواست

امامزاده سیّد زین العابدین(ع) شهر سنخواست
آستان مقدس امامزاده زین العابدین(ع)
شماره ثبت در فهرست آثار ملی: 18743
موقعیت : شمال شرق میدان مرکزی شهر سنخواست
آرامگاه امام زاده زین العابدین (ع) که از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است بنایی تاریخی-مذهبی واقع در شهر سنخواست است و از لحاظ ویژگی های معماری منحصر به فرد است بنای مربوط در زمان صفویه احداث شده و تاکنون تغییرات فراوانی یافته است .
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران


شهیدحسین خواجگی
نام پدر : غلامعلی
مقطع تحصیلی : کاردانی
رشته تحصیلی : آموزش ابتدایی
مکان تولد : سنخواست
تاریخ تولد : 1346/07/09
تاریخ شهادت : 1365/10/04
مکان شهادت : خرمشهر
عملیات : کربلای چهار
حسین خواجگی در سال 1346 درسنخواست از توابع شهرستان جاجرم دیده به جهان گشود. از کودکی بوسیله خانواده بامسائل دینی و مذهبی آشنا شد. پس از اینکه وارد مدرسه شد معلمین از او رضایت داشتندو او دانش آموز موفقی بود. اوقات فراغت را به دوچرخه سازی می پرداخت. او دورهابتدائی و راهنمایی را با موفقیت سپری نمود و سپس در دانشسرای تربیت معلم جاجرم بهفراگیری حرفه مقدس معلمی پرداخت. او علاوه بر درس خواندن در بسیج نیز فعالیت مینمود. اولین بار در 16 سالگی به جبهه اعزام شد او 27 ماه در جبهه حضور داشت شهید می گفت شهادتدر راه خدا بزرگترین عبادت است و شاهد کسی است که از همه افراد جامعه افضل تر استوی به خمس و زکات توجه داشت او در جبهه فرمانده گروه بود و سرانجام در تاریخ4/10/65 در عملیات کربلای 4 در شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. مزارآن بزرگوار در معصوم زاده سنخواست است.

وصیتنامه شهید محمد رضا ارند

وصیتنامه شهید محمد رضا ارند

به پدر و مادرم و اقوام بگوئید بعد از شهادتم مبادا برایم گریه کنند زیرا گریه دشمن را شاد خواهد کرد قرار است خداوند به من فرزندی عطا کند که من او را ندیده ام سلام مرا به او برسانید اگر پسر بود والدینم و همسرم او را مثل من بزرگ کنند و اگر دختر بود زینب وار تحویل جامعه نمایند.

آخرین وصیتم دعا برای امام را فراموش نکنند و با امام و انقلاب اسلامی و ارزشهای انقلاب وفادار باشند و همه شما را به خدا و ائمه اطهار می سپارم و از رهبر عزیز انقلاب جدا نشوید.


والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته.

وصیتنامه شهید فیض ا… شاددل                        وصیت نامه شهید فیض الله شاددل

بار الها مرا از سپاهیانت قرار ده که براستی سپاه تو همیشه غالب است و مرا در حزب خود قرار ده همانا حزب تو همیشه رستگار است و قرار بده مرا از دوستانت ، همانا دوستانت هیچ ترس و هیچ غم و اندوهی ندارند . با درود و سلام بر امام امت و شهیدان و امت شهید پرور ایران که اینگونه فرزندان خود را به جبهه حق علیه باطل می فرستند و آنها را در راه خدا هدیه می کنند ، چرا قرآن کریم هم می فرماید انا لله و انا الیه راجعون همة ما را او خلق کرده و همة ما به سوی او بر می گردیم ، پس چقدر خوب است که بازگشت ما شهادت در راه خدا باشد ، چون مردن در بستر برای ما ارزشی ندارد . زیرا هنگامی که اسلام عزیز در خطر باشد و ما در بستر بمیریم ، ما هرگز این مرگ در بستر را نخواهیم پذیرفت . من از فرزندان و همسرم خیلی قدر دانی می کنم ، چون هنگامی که تفأل جبهه آمدن را کردم آنها با خوشحالی پذیرفتند و رضایت آنها برایم بسیار با ارزش است و آنها را تا ابد فراموش نخواهم کرد و آرزوی شفاعت آنها را از خداوند متعال خواستارم و از فرزند عزیزم محمد می خواهم که هرگز اسلحة مرا بر زمین نگذارد ، زیرا هم سرپرستی خانواده و ادامة راه مرا بدوش شما فرزند عزیزم می باشد . امیدوارم که موفق باشید . والسلام