امامزاده سیّد زین العابدین(ع) شهر سنخواست

آستان مقدس امامزاده زین العابدین(ع)نگین فیروزه ای شهر سنخواست

امامزاده سیّد زین العابدین(ع) شهر سنخواست

آستان مقدس امامزاده زین العابدین(ع)نگین فیروزه ای شهر سنخواست

امامزاده سیّد زین العابدین(ع) شهر سنخواست
آستان مقدس امامزاده زین العابدین(ع)
شماره ثبت در فهرست آثار ملی: 18743
موقعیت : شمال شرق میدان مرکزی شهر سنخواست
آرامگاه امام زاده زین العابدین (ع) که از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است بنایی تاریخی-مذهبی واقع در شهر سنخواست است و از لحاظ ویژگی های معماری منحصر به فرد است بنای مربوط در زمان صفویه احداث شده و تاکنون تغییرات فراوانی یافته است .
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

حجت الاسلام احمد پناهیان، کارشناس مذهبی و سخنران برجسته کشور در گفتگوبا خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اهمیت زیارت قبر امام حسین(ع) و پیاده روی اربعین گفت: فلسفه اساسی اربعین این است که وقتی حضرت زینب(س) به کربلا برگشتند؛ ورود به کربلا ممنوع و جرم بود لذا وقتی جابر نابینا در کنار قبر امام حسین(ع) بود و صدای قافله شنید به عطیه گفت: برو ببین این قافله از دوستان یادشمنان ما است.

وی افزود: زینب(س) وقتی به امام سجاد(ع) عرض کردند: که در دوراهی مدینه یا کربلا کجا برویم؟ فرمودند برویم کربلا، و رفتن به کربلا یعنی برگشت دوباره به متن درگیری و چالشی که حکومت استکباری آن ایجاد کرده بود.

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: تعبیر مقام معظم رهبری از پیاده روی اربعین تعبیر دقیقی است ایشان فرمودند اربعین امتداد عاشورا است. عاشورا یک نهضت بود و اربعین هم اگر نهضت و حماسه شود امتداد عاشورا خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: ما باید از زیارت اربعین بتوانیم این معنا را که حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) با آمدنشان به اربعین به یادآوردند در محبین اهل بیت(ع) ایجاد کنیم و اگر این کار را انجام دادیم قطعا این زیارت همان زیارت مورد رضایت پروردگار عالم است.


                                      


                                                      




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۳۰
ایزدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی