امامزاده سیّد زین العابدین(ع) شهر سنخواست

آستان مقدس امامزاده زین العابدین(ع)نگین فیروزه ای شهر سنخواست

امامزاده سیّد زین العابدین(ع) شهر سنخواست

آستان مقدس امامزاده زین العابدین(ع)نگین فیروزه ای شهر سنخواست

امامزاده سیّد زین العابدین(ع) شهر سنخواست
آستان مقدس امامزاده زین العابدین(ع)
شماره ثبت در فهرست آثار ملی: 18743
موقعیت : شمال شرق میدان مرکزی شهر سنخواست
آرامگاه امام زاده زین العابدین (ع) که از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است بنایی تاریخی-مذهبی واقع در شهر سنخواست است و از لحاظ ویژگی های معماری منحصر به فرد است بنای مربوط در زمان صفویه احداث شده و تاکنون تغییرات فراوانی یافته است .
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

- بصیرت دانایی صرف نیست بلکه دانایی همراه با باور وایمان است از این رو موجب هدایت و حرکت است .

- بصیرت موجب هدایت بوده انسان را از غفلت بیدار می کند.

- انسان بصیر به کمک این قوه از خطر گمراهی و فریب خوردن در امور و موضعگیری غافلانه و حساب نشده در امان است.

- بصیرت مانند سپری است که در هنگام فتنه هاومواقف خطرناک انسان را مصون و محفوظ نگه می دارد.

- از لوازم بصیرت زیرکی و فطانت است زیرا وقتی آدمی به روشنی از جوانب مسائل پیش رویش اطلاع داشته باشد نقطه ابهامی برایش باقی نمی ماند تامانع برخورد صحیح با آن شود.بنابراین با درایت و زیرکی بیشتر وارد عمل خواهد شد.

- انسان بصیر به دلیل برخورد عمیق و نگاه ژرف به مسائل از حوادث گذشته و حال برای آینده عبرت خواهد گرفت .

- منظور از اجتماع بصیر اجتماعی است که علاوه بر چشم سر چشم دلش نیز بینا باشد .

- جامعه بدون بصیرت کور است و همچون کوران اعمال متناقض از خود نشان می دهد گاه کاهی را به کوهی بخشیده و گاهی کوهی را به کاهی نمی بخشد هرگز قابل اعتماد نیست .

- مشکل عدم بصیرت از مشکلات خطر آفرین است که روند اصلاح جامعه را متوقف می کند به طوری که اگر برترین رهبران عالم هم در راس چنین جامعه ای قرار گیرند از رفتار متناقض و کردار حیرت انگیز مردم زمین گیر می شوند .

- از اموری که انسان را به بصیرت سوق می دهد اندیشه و تجزیه و تحلیل جریانات سیاسی و اجتماعی می باشد .

- در هر عبرت گرفتنی بصیرتی است.

- از راههای رسیدن به بصیرت ذکر و یاد الهی می باشد .

- یکی از ویژگی های برجسته یاران امام حسین علیه السلام در جریان عاشورا بصیرت می باشد .

- اگر قلب آدمی، بیمار و دارای پرده هائی از شقاوت و قساوت و جهل و بی تقوایی باشد، هرگز نمی توان از این قلب، امید بصیرت و روشنگری داشت.

- انسان برای این که به بصیرت و روشنگری واقعی برسد می بایست با مهار نفس خود هرگونه پلشتی ها را از خود بزاید و تقوای فطری را پاس دارد.

- مهم ترین عامل دست یابی انسان به قدرت تشخیص حق از باطل است .

- داشتن بصیرت نیازمند اسباب و ابزارهای مناسبی است که قدرت تشخیص آدمی را نسبت به حق و باطل برانگیزد و به وی توانایی دهد تا پس از شناخت، نسبت به آن واکنش درست و مناسبی انجام دهد و همانند بلعم باعوراها و یا سامری ها عمل نکند و همراه فرعون و طاغوت در صف استکبار و کفر و باطل نایستد.

- راه نجات کشورهای اسلامی از زورگویی، اشغال و سلطه گری استکبار جهانی بازگشت به اسلام ناب محمدی(ص) و بصیرت کامل نسبت به دشمن واقعی است.

- باید آگاه باشید. شما باید چشم بصیرت داشته باشید. شما باید بدانید بازویتان در اختیار خداست یا نه. این بصیرت می خواهد، این را دست کم نگیرید.

- عوام نبودن باید هر کاری که انجام می شود براساس بصیرت باشد.

- کسی که پرچم هدایت اسلامی را به دوش می کشد باید از بصیرت دینی و استقامت ایمانی برخوردار باشد.

- بصیرت نسل جوان، یکی از 3 رکن اساسی در تضمین آینده خودشان و کشور است.

- بصیرت، ابزار شناخت هدف و منحرف نشدن از راه است.

- ملت ایران وقت انتخابات که می رسد، احتیاج به بصیرت دارند تا نگاه کند و ببیند که دشمن چه موضعی در قبال این حرکت عظیم مردمی گرفته است. ملت باید حواس خود را جمع کند و تصمیم درست بگیرد.

- بصیرت خودتان را زیاد کنید و آگاهی خودتان را نسبت به امروز دیروز و فردا افزایش بدهید.

- بلاهایی که برملت ها وارد می شود، در بسیاری از موارد براثر بی بصیرتی است. اگرچه از نخبگان انتظار می رود کمتر خطا کنند، اما گاهی خطاهایشان اگر ازنظر کمی، بیشتر نباشد، ازنظر کیفی بیشتر از خطاهای عامه مردم است و این از بی بصیرتی است.

- نقش نخبگان و خواص هم این است که بصیرت را نه فقط در خودشان، بلکه در دیگران هم به وجود آورند.

- در فتنه همه باید روشنگری کنند و همه باید بصیرت داشته باشند.

- وقتی بصیرت باشد، غبارآلودگی فتنه نمی تواند ملت را گمراه کند و آنها را به اشتباه بیندازد. اگر بصیرت نباشد، انسان ولو با نیت خوب، گاهی در راه بد قدم می گذارد.

- این مردمند که ناگهان با یک حرکت - که آن حرکت برخاسته از همان عواملی است که نوزدهم دی قم را تشکیل داد؛ یعنی برخاسته از بصیرت است، از دشمن شناسی است، از وقت شناسی است، از حضور در عرصه مجاهدانه است - روز نهم دی را هم متمایز می کنند.

- به نظر من ... سال 88، سال ملت ایران بود؛ سال پیروزی ملت ایران بود؛ سال حضور نمایان ملت ایران در عرصه های عظیم زندگی در نظام اسلام و در کشورمان بود .

- شناختن موقعیت، فهمیدن نیاز، حضور در لحظه‌ى مناسب و مورد نیاز؛ این اساس کار است که مؤمن باید این را هم با خود همراه داشته باشد تا بتواند وجودش مؤثر بشود؛ آن کارى را که باید انجام بدهد، بتواند انجام بدهد.

- قوی ترین و آخرین ضربه را ملت در روز نهم دی و بیست و دوی بهمن وارد کرد.

- حضور مردم در خیابانها در سراسر کشور در نهم دی- بدون اینکه علما و راهنمایان معنوی مردم که مورد اعتماد آنها هستند، دلهای مردم را به حقایق این انقلاب متوجه کنند، میسر نمی شد.

- هر انسانی برای رسیدن به سعادت نیازمند بصیرت است اما با کلیشه ای شدن این مهم، استفاده‏های نابه‏جا و ابزاری از آن به منظور تخریب دیگران سبب می‏شود از درک صحیح و دقیق آن غافل شویم.

- نقش نخبگان و خواص این است که این بصیرت را نه فقط در خودشان، در دیگران به وجود بیاورند.

- اگر بصیرت نداشته باشیم، اگر فراموش کنیم که دشمنانى در کمین انقلابند، ضربه خواهیم خورد.

- خداى متعال به پیغمبرش در دوران دشوار مکه می‏فرماید: اى پیغمبر! من با بصیرت حرکت می‏کنم؛ «قل هذه سبیلى ادعوا الى اللَّه على بصیرة انا و من اتّبعنى».

- مجموعه‏ى جوانان یک کشور وقتى بصیرت دارند، آگاهانه حرکت می‏کنند و قدم برمیدارند، همه‏ى تیغ‏هاى دشمن در مقابل آنها کند می‏شود.

- بصیرت وقتى در جامعه بود، غبار آلودگى فتنه نمی‏تواند آنها ( ملت- جوانان یک کشور) را گمراه کند، آنها را به اشتباه بیندازد.

- در زندگىِ پیچیده اجتماعىِ امروز، بدون بصیرت نمی‏شود حرکت کرد.

- جوانها باید فکر کنند، بیندیشند، بصیرت خودشان را افزایش بدهند.

- من فقط یک جمله عرض بکنم؛ مخاطب من عموم مردمند، بخصوص جوانان؛ هر چه می‏توانید در افزایش بصیرت خود، در عمق بخشیدن به بصیرت خود، تلاش کنید .

- اساس کار طرفداران حقیقت بایست بر این باشد که بصیرت را، راهنمائى را، هرچه میتوانند، برجسته‏تر کنند و این شاخصها را، این مایزها را، این معالم‏الطریق را بیشتر، واضحتر، روشنتر در مقابل چشم مردم قرار بدهند، که مردم بفهمند، تشخیص بدهند و گمراه نشوند.

- امروز بصیرت جوانهاى ما هم از جوانان آن روزگارِ اول انقلاب و در اثناى انقلاب، یقیناً بیشتر است.

پوستر 9 دی سری شش-6


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۰۸
ایزدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی